top of page
handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

1. KØB HOS VINHUSET-HORSENS.DK

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med vinhuset-horsens.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse.

 

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:

  • Valutaændringer

  • Force majeure

  • Leveringssvigt

  • Afgiftsændringer

  • Udsolgte varer og trykfejl

 

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

Vinhuset Horsens overholder den danske lovgivning vedrørende salg af alkohol. Personer under 18 år kan ikke købe gin, rom og anden stærkere alkohol over 16,5%. Personer mellem 16-18 år kan stadig købe alkohol, vin mm. op til 16,5%.

​

4. LEVERING

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos vinhuset-horsens.dk's leverandører. Alle varer leveres med Danske Fragtmænd.

​

Fragtraterne er:

  • Privatlevering med kvittering 95 kr. Fragtmanden sætter ved dør 75 kr. Fragtfrit over 500 kr.

  • Erhvervslevering (til arbejdsplads/firma/institution) 45 kr.  Fragtfrit over 500 kr.

 

5. AFBESTILLING

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Afbestilling bør ske inden kl. 13.00 til bd@vinhuset-horsens.dk senest den følgende hverdag.

 

6. BETALING

De mulige betalingsmåder er: 

Dankort Visakort og internationale kreditkort

Efter aftale/opkrævning med faktura (kun for erhverv/restauranter)

​

7. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos vinhuset-horsens.dk. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen. Konstaterer du fejl i vinen: prop, eddikestik, el. lign. - kontakt da vinhuset-horsens.dk, for tilbagesendelse og evt. refundering. 

 

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

 

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: bd@vinhuset-horsens.dk

​

8. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles vinhuset-horsens.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til vinhuset-horsens.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af vinhuset-horsens.dk.

​

9. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til vinhuset-horsens.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

 

10. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til vinhuset-horsens.dk skal være forsvarligt indpakket. vinhuset-horsens.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark eller lign. i polystyren pakning, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til vinhuset-horsens.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

​

11. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vinhuset-horsens.dk, at De retter henvendelse til bd@vinhuset-horsens.dk eller på telefon 26340150. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode 

KØBSBETINGELSER

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

 

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

 

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

 

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

 

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

Købsbetingelser
Fortrydelsesret
1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Du har 14 dage til at fortryde dit køb og herefter 14 dage til at sende varen retur. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Du kan returnere en brugt vare. Varen anses kun som brugt, hvis den er anvendt udover hvad der er muligt ved at afprøve varen i butikken. Hvis varen tilbageleveres i brugt stand, ansættes varen skønsmæssigt af vinhuset-horsens.dk ud fra en mulig salgsværdi. En evt. værdiforringelse refunderes ikke. Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af vinhuset-horsens.dk, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes. Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren. vinhuset-horsens.dk returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

 

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på: De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet/fragtmand. I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til vinhuset-horsens.dk. De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til vinhuset-horsens.dk. o I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos vinhuset-horsens.dk. De kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage. 
 

RETUR ADRESSE TIL VINHUSET-HORSENS.DK ER FØLGENDE: 
LSE TRANSPORT

ATT. VINHUSET HORSENS - BENT DAHL
LOKESALLÉ 69
8700 HORSENS


Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos vinhuset-horsens.dk. Beløbet returneres ved check udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen. Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! vinhuset-horsens.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til vinhuset-horsens.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af vinhuset-horsens.dk.

 

3. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til vinhuset-horsens.dk skal være forsvarligt indpakket. vinhuset-horsens.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark eller lign. i polystyren pakning, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til vinhuset-horsens.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

4. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vinhuset-horsens.dk, at De retter henvendelse til bd@vinhuset-horsens.dk eller på telefon 26340150

5. PRIVATLIVSPOLITIK

Vi behandler naturligvis personoplysninger iht. gældende lovgivning. 

bottom of page